Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2020 02:22 - Инвестиран в Избор на Баланс
Автор: lexparsy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2847 Коментари: 3 Гласове:
12

Последна промяна: 27.10.2020 21:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Отмервам на везната на Сега,
живот през минало и бъдеще,
и Себе съизмервам как, кога,
във Време от Света съзнавам се.

Аз съм в единица за пространство,
с минуси към Нулата стремя се,
положителен в Безкрай от тайнства,
но в Себе-баланс от кванти търсен.

Познание покой не съизмерва,
в спрени от прогресия закони,
а творчески Хармонията следва,
с изначални Принципи изконни.

В хармония стремим се към баланс,
с избора на противоположност,
преодоляла квантов дисонанс,
намира чрез вибрация възможност.

С Изкуството да сещаме в баланс,
еманации за нас природни,
чрез Слово и в тонален резонанс,
съзидаваме Немуподобни.

Осъзнато търсим прогресивност,
с душевен избор, или в декаданс, 
своя Мир рушим чрез агресивност,
или с Любов творим се чрез баланс.

В битие сме с предоставен Избор,
преповторящ се, до извоюван нов,
и приподобни Богум, черпим извор
от Познания, граничещи с Любов.

_______
   Записвам си, че това не е поезия, а есенно предразположени стихотворни резюмета, за лични дневници и за спомняне на мисли.  И уж исках да са три-четири, но си добавих и други..., а май има и още доста... :-))
    Превантивно декларирам, че нищо от разбиранията си НЕ ПРОПОВЯДВАМ, и даже съм склонен да коригирам, за разлика от... :-()
   Всъщност всяко четиристишие си е отделно, и е лично преоткритие, търсено в дълбочината на разбиране, а не като правило дефиниция или закон...,  а по-скоро като Принцип!
    Някои съм споделял в блога, с подобни стихове в постинги или коментари. Сетих се че за други съм изписал тетрадки с математика,  докато се усетя че някои уж неразрешими парадигми, се разрешават с кординатна система в Единицата (с която измерваме и   осъзнаването на Аза, като първата буква нааАзБуката ни :-) ..., а не Нулата, която е толкова абстрактно понятие, колкото и Безкрайност.... Като пример се  сетих за Ахил, който не можел да изпревари костенурката, с така дефинираната и преднина относно Нулата на старта... :-)) Но ако съизмерват себе си спрямо старта и финала, такъв "проблем" е невъзможен за дефиниция... 
   Резюмирам си разбирането че Познанието не е свързано с количеството информация и "научни" знания, следващи емпирични закони, обикновено базиращи се на канонични аксиоми, спрели Света от движение,  с кординатна система "Покой"... И пак ни възникват "Научни" проблеми като с Ахил и костенурката. в които уж се хвърлени милиарди за лаборатории и научни трудове, докато неудобните са премълчано екзекутирани...:-(((   А не се ли чудите, ако сте Малкия Принц, как ще построите къща на планетката си,  ако сте учили в училище, че две успоредни прави не се пресичат... :-)))
    Отбелязвам си, че поради тези причини понятието "изкуствен интелект" може да бъде свързано само с изкуствени съоръжения,  ограничени от тяхната функционалност,  но не и човешкият ум.  Защото той не борави с количество информация и спрели от движение закони, а Творчески Принципи,  достъпът до които зависи от степента му на осъзнаване, но е перманентен,  а не приучен.
  ... Защото,  за да се подсетя друг път, довода,  че придобитата ни аналитична информация,  естествено създава по-голям брой  контекстни зависимости",  чиито отложен анализ клони към информационен колапс. (" Информирани или сме без да сме" - 25.6.2017). А следвайки Естествени Принципи може да решим житейска задача, непосилна за себичната математика. Особено ако в условието и има и Граматика ("Решение на Проблема" - 6.2.2020 :-))

   Олееее, а не знам дали ще наруша Комфортния Покой на някои, обикновено ограден със стена от правила и законови норми за поведение на ума, следващ битието си...,  ако подсетя че нищо не е спряло от движение, а още с изначалното Слово вибрира в Хаос или Хармония. А те естествено клонят към Ентропия или..., Любов!

   Добре дееее, спирам!  Само за скандален десерт ще споделя твърдението че никой никога нищо не е "Откривал"!  Защото Познанието се проявява единствено чрез Осъзнаване, и чрез своята дълбочина на разбиране.  и с различен достъп за всяка личност и епоха, и всеки и всички  със своя Избор. А ние просто сме не само в една епоха на Тамас, бо и в тенденциозна заблуда, даже и че древните са били примитивни хора. А всичко което намеквам за Познанието и духовността е било изучавано като образование в седем Естествени Науки, само по наименование сходни със съвременните ("Свободните Изкуства" - 30.01.2020)... Наистина спирам...! :-()


=============
П.  МОЛЯ ПАК, и Категорично заявявам, че в този постинг трия, не само хейтърски, но и неадекватни коментари, НО И "ПРИЯТЕЛСКИ" Забавления или Съвети,  свързани с тях.  Да не се сърдят!
   И напротив, винаги много се радвам на добронамерени приятели, оцелели и в този блог, каквато и да споделят:  :-)
И използвам  случая да заявя личното си становище, че от днес в блога ще избягвам коментарите си в постинги, допуснали даже "забавление" с хейтърите. (за което е нужна модерация). А допускащите обиди и подигравки към събеседници, ще считам за техни морални съмишленици (даже и демонстриращите приятелство) ! 








Гласувай:
15



1. lexparsy - What a wonderful world this would be...
26.10.2020 11:14
Don't know much about history
Don't know much biology
Don't know much about a science book
Don't know much about the French I took

But I do know that I love you
And I know that if you love me, too
What a wonderful world this would be

Don't know much about geography
Don't know much trigonometry
Don't know much about algebra
Don't know what a slide rule is for

But I do know one and one is two
And if this one could be with you
What a wonderful world this would be

Now, I don't claim to be an A student
But I'm trying to be
For maybe by being an A student, baby
I can win your love for me

Don't know much about history
Don't know much biology
Don't know much about a science book
Don't know much about the French …
... :-)))
цитирай
2. didige - Много правилно. / Какво ли пък значи ...
27.10.2020 19:51
Много правилно./ Какво ли пък значи това?/
Чрез познание преоткривам света.
Моят свят, моята същност, моето Аз.
Всичко ново е добре познатото старо.
Не мога да си спомня всичко, а и как бих могла?Но зная, че в търсенето, в стремежа дори е истината.
Неизбежно е, защото съм човек.Но една молитва, една бегла равносметка за изминалия ден е достатъчно.
Тези или онези :))) малки нещица ме карат да се чувствам добре.Връщат ме , пазят ме.Чувствам се значима.
Не търся разбиране, а желая да разбирам.Стремя се към това.Коя съм аз ли? Не знам.

цитирай
3. lexparsy - Прекрасна изповед и равносметка за разбиране Дид...
27.10.2020 22:50
didige написа:
Много правилно./ Какво ли пък значи това?/
Чрез познание преоткривам света.
Моят свят, моята същност, моето Аз.
Всичко ново е добре познатото старо.
Не мога да си спомня всичко, а и как бих могла?Но зная, че в търсенето, в стремежа дори е истината.
Неизбежно е, защото съм човек.Но една молитва, една бегла равносметка за изминалия ден е достатъчно.
Тези или онези :))) малки нещица ме карат да се чувствам добре.Връщат ме , пазят ме.Чувствам се значима.
Не търся разбиране, а желая да разбирам.Стремя се към това.Коя съм аз ли? Не знам.

   А аз защо ли пък безпомощно пиша "доказателства", несъвместими за андроиден анализ... :-)))
"... зная, че в търсенето, и стремежа е истината... ."
"не търся разбиране, а желая..."
" Стремя се към това... "
"Неизбежно е, защото съм човек!"
"Коя съм аз ли?"
    Страхотна е градация... защото същността и "мисията" на човек е да търси и спомня уникалното си Себе, чрез изявата на своята душевност,  в която са заложени принципите на цялото Мироздание.... и можем да ги съзрем навсякъде даже и в "една молитва, една бегла равносметка за
 малките неща", които ни правят... страдащи или щастливи Хора... :-)))
   А  мимолетните правила и прагматични закони,  неизбежни за оцеляването ни, не трябва да позволяваме да ни правят, еднакви, сервилни и примирени и... изгубени...
    Сега съм горд, че съм предизвикал някой в този блог да осмисли и осмели да сподели... :-)
    Но тогава топката е тебе Дид... Напиши и ти нещо от естествената Същност на нещата... :-)))
    Сърдечна прегръдка!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1364246
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375